CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Love Has Tied Our Hearts Together

Daisypath Anniversary tickers

My Little Princess

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, February 16, 2011

~tempat menarik di moscow ~

Saya belum lagi sampai di Moscow tapi adalah penting untuk saya mengetahui tempat2 menarik di sekitar Moscow.  Tujuannya adalah:

*  untuk menghindarkan debaran di dada
*  supaya saya lebih seronok tinggal di sana selama 3 tahun
*  latihan awal sebelum menjadi tourist guide kpd family n kawan2
*  dan yg terutama sekali; untuk memudahkan saya berjalan-jalan melawat kawasan nanti ;P

Sebenarnya kan, memang perlu untuk kita buat research pasal tempat2 yang kita nak pergi ni x kira kat mana2 pun..(tapi bila nak berhijrah ke Shah Alam tahun 1998 dulu, xde la aku buat research pun coz time tu internet x meluas cam sekarang ni..jadinyer tawakal itu perlu..huhu ).. Especially macam saya ni ha, majority orang yang saya jumpa semua akan kata "ish, Moscow tu tak best, bekas negara komunis".. "hati2 kat sana tu, tempat orang"... "orang Moscow tu x suka dengan orang luar".. Demikian lah ayat2 skema yang selalu saya dengar which make me headache... Tapi terima kasih jugaklah sebab ayat2 skema itu membuatkan saya begitu rajin untuk menggooglekan diri mencari info tersebut :D

Jadinyer untuk menggembirakan hati saya yang mula-mula agak lara bila dapat berita akan ke Moscow ni, saya pun cecepat dan sepantas kilatnyer terus je google tempat2 menarik yang terdapat di Moscow ni ha macam The Kremlin, Red Square, St Basil Cathedral, Poklonnaja Mountain, Mausoleum any many more.. dan dengarnyer shopping complex pun best2 gak...hohoho (^_^) Dengan harapan konon2nyer info ni dapatlah menyejukkan dan menpositifkan hati saya yang sedikit ketakutan, cit!.. Walau apepun sekarang ni saya redha je dan suka pulak, sekurang2nya ini adalah cabaran baru untuk diri saya..

p/s:  Saya bekerja mencari rezeki yang diredhai Tuhan...

1 comment:

juliaCbol said...

poja....keje kat moscow ker skrg????jauh nyerrrr!!!

Asmaul Husna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...