CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Love Has Tied Our Hearts Together

Daisypath Anniversary tickers

My Little Princess

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, April 5, 2013

~Cerita cuti 4: Minsk ke Moscow~


Entry ni pendek je ye sebab ni cerita terakhir cuti-cuti kami; episod 1, episod 2 dan episod 3 sepanjang bulan Mac yang lepas.

Di Minsk, kami tido di Westa Hotel.  Bukan di dalam bandar Minsk tapi ni kiranya macam highway hotel sepanjang highway Brest - Minsk -Moscow.  Nice hotel actually tapi sebab snow maka semua pemandangan yang cantik itu tertutup dengan salji yang tebal.  Semakin kami mendekati bandar Moscow semakin sejuk suhu dan semakin tebal sajli di sekeliling kami.  Tak nampak dah rumput-rumput yang menghijau, pokok yang baru nak berputik.  Semuanya adalah putih, sejuk dan pokok yang togel sahaja.







Check out dari hotel jam 8.30 pagi, keadaan masih lagi gelap, matahari pun belum muncul lagi. Mata pun macam malu-malu je nak bukak pagi tu kan..Sedap sangat tido! Gambar kat bawah, si kecik yang dah ready  nak balik ke tanah kelahirannya Moscow, Russia.  FYI, Zara memang lahir di Moscow, besar di Moscow tapi adalah warganegara Malaysia ye, sebab tu sebut "tanah kelahiran".



Sepanjang 450 kilometer nak sampai ke Moscow, time ni dah malas dah nak snap gambar sebab semuanya sama je, putih sana sini. Kecuali gambar matahari nak terbit.  Subhanallah, sungguh cantik dicelah-celah snow yang memutih..




 




Ermm, selain matahari terbit rasanya tak ada apa yang menarik dah kecuali bila dah masuk ke sempadan Russia.


Sebabnya tak sabar nak sampai rumah dan bergolek-golek atas katil, makan nasi.  Oh, rindu giler kat nasi hokey. Lauk ape?

?


?


?


?


?


?


 Mussel masak berlada..Haha (^_^)




p/s:  Maka dengan ini, tamatlah kisah percutian dan perjalanan kami dari London ke Moscow.  Sesungguhnya sepanjang perjalanan banyak pemandangan indah, perubahan musim dari satu negara ke satu negara dan membuatkan saya semakin bersyukur ke hadrat Ilahi kerana diberi peluang untuk melihat keindahan bumi ciptaan-Nya.



No comments:

Asmaul Husna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...