CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Love Has Tied Our Hearts Together

Daisypath Anniversary tickers

My Little Princess

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, October 20, 2011

~Check list for new born baby~

Esok kandungan genap 36 minggu.

Persiapan barang-barang almost dah siap. Ye ke? If belum siap pun weekend ni memang dah plan dengan Daddy nak carik barang-barang baby, no worries k baby (^_^)

1. Baju/Seluar/Mitten/Booties

Yang ni semua dah beli masa balik Malaysia hari tu..Beli yang new born sikit je adalah dlm 5-6 pasang.  Yang lelain tu beli 0-3, 0-6, 3-6 dan ada jugak yang sampai 1 year!!  Mitten n booties beli memang jenis yang pelbagai, kat Malaysia banyak jual yang nipis n belobang-lobang tu..Tapi jumpa jugak yang jenis tebal. Beli!!

2.  Barut / Bedung

Barut n bedung ni buat je.. but not me lah kan yang buat.  Akak aku yang sungguh baik itu tolong buatkan.  Barut ada lah dalam 6 n bedung pun lebih kurang sama jugak. Ada je barut yang jenis modern yang lekat-lekat tapi ntah kenapa lagi suka yang ala-ala tradisional.  No reason!

3.  Breastfeeding set

Ni pun beli masa kat Malaysia.  Survey-survey sikit kat Majalah Pa&Ma.  Tak sempat nak survey lebih-lebih. Terus pegi kedai Fabulous Mom kat Taman Sutera Utama, Skudai. Pilih, order dan terus bayar.  Thanks to Daddy sebab belanja :D

4.  Tilam baby

Yang ni baru je order kat akak aku soh dia poskan.  hehehehe :)) kenapa nak pos kenapa tak beli je kat Moscow ni? Not much choice..abis citer.  Lagipun nak suruh poskan ubat-ubatan sekali.

5.  Minyak telon

Pun dah beli kat Malaysia jugak.  Dua tiga jenis jugak yang aku beli..Minyak Yuyi, minyak telon..yang panas, yang tak panas dua-dua ada.  Sebab baby lahir time winter!

6.  Pampers / Mandian / Losyen

Yang ni belum beli lagik! This weekend baru nak shopping!

Tu je yang teringat.. Agak-agak ada lagi tak yang aku ter'miss'? Baru je nak publish tetiba baru teringat towel baby lum beli..huhu

No comments:

Asmaul Husna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...