CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Love Has Tied Our Hearts Together

Daisypath Anniversary tickers

My Little Princess

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, October 18, 2013

~Europe Trip; MILAN (kena copet)~


Kena copet! ataupun..

Kena seluk! atau ayat yang lebih sesuai dalam kes ini ialah...

Beg diseluk oleh penyeluk saku!!

Cerita ni dah selalu dengar, even kat Malaysia pun kes sama jugak. Modus operandi adalah ditempat-tempat awam, di dalam kesesakan bus, dalam keretapi, dalam metro dan lain-lain tempat awam yang sesak.

Selalunya mereka yang melakukan perkara terkutuk ni memang expert dalam bidang mereka.  Sampaikan si mangsa langsung tak perasan.  Yelah kan beg punyalah berzip tapi macamanalah si pencopet boleh bukak pun tak tahulah.  Ada tu yang letak handphone atau wallet kat dalam poket belakang seluar.  Yang ni selalunya orang lelakilah yang buat.  Tapi memang tak rasa bila si pencopet tarik! Fuh, memang salute lah dia orang buat kerja!

Tapi mereka ni sungguh KEJAMMMMM dan TAK MUNGKIN DIMAAFKAN oleh saya sebab saya adalah salah seorang mangsa kekejaman mereka!

Kes ni bukan berlaku kat Malaysia tapi di  Milan.

Saya takkan maafkan awak bertiga! Awak bertiga memang jahat dan menyusahkan orang, kecik-kecik tak nak mati.

Sakit pulak jiwa saya bila ingatkan kisah diseluk penyeluk saku..

Begini kisahnya:

Pagi Ahad, kami merancang untuk ke ntah apa nama tempat tu tapi tempat shopping jugaklah (lambat sangat update kan dah lupa..ohhh).  Seluruh Milan ni memang merata semua tempat untuk shopping so don't worry.

Masa tengah bersesak nak masuk metro, tetiba ada 3 girls yang kami percaya mereka ialah Gypsy menghimpit kat saya dan tanya saya "Central Station?"..saya yang jujur ni pun jawablah "Yes, this is Central Station"..padahal saya pun tourist jugak kannn..Rupanya sorang yang bertanya tu try to distract my focus, sorang lagi seluk beg buat kerja terkutuk dan sorang lagi standby kat belakang sebab si penyeluk tu akan passed the button to her, in this case it's my purse la kan!

Hubby macam perasan dia orang buat kerja tapi dia tak tercakap sebab dia pun sibuk tolak stroller, cuma dia dapat sebut "Ayang"..itu je, in the same time dia pun macam tergamam!  By the time dia sebut "Ayang" tu saya dah rasa semacam, tengok beg memang terasa "ringan" sangat sebab purse yang penuh duit syiling dah hilang.

Nasib baik semua passport, kad kredit, duit suami yang pegang.  Cuma yang ada pun duit Ruble 2000, duit USD10, duit RM50..yang lebihnya ialah syiling Ruble.  Service card @ ID card Rusia, lesen memandu Rusia semua hilang.

Tergamam sampai tak boleh nak nangis.  Semua orang yang berdekatan dengan saya dalam metro semua pandang dengan simpati dan tengok beg masing-masing. Yelah, mesti dia orang pun takut jugak kalau benda sama berlaku kan.

Turun metro memang takde mood langsung nak membeli belah, tapi suami bawak jugaklah jalan-jalan.  Nak sejukkan hati yang panas dan bengang maka masuklah kami ke kedai Zara, lepas tu masuk H&M...Tipu kalau keluar dari kedai-kedai tu tak bawak beg.  Konon shopping untuk sedapkan hati yang lara!

Terjumpa pulak kedai makan halal ala-ala KFC, so basahkan tekak yang kering dan lepas tu kami decide untuk ke Doumo semula sebab "Abang, ayang rasa ayang kena beli purse la untuk gantikan purse Carlo Rino yang dah hilang tu"..Ehhh???  Hahahaaa

Sampai Doumo bukan purse je yang saya beli malahan melambak pulak shopping beg yang tergantung kat stroller si Zara!

Again, tu shopping untuk mengubat hati yang sedih *wink*


p/s:  Nantilah saya sambung pulak cerita yang tertunggak, banyak lagi ni sebenarnya;  Manchester, Liverpool, Stoke on Trent..huwaaa


4 comments:

Miss Brenito said...

wahhhh.. purse baru ganti kannn... takpela, bukan rezki namanya gittew

Anis Rahim said...

ciannye kena copek....tp, untung la coz dpt purse baru ek...hihi...untungggggnyeee.....dpt shoppingggggg......jelessss ni....huhuhu....

~♥ OjaAmran ♥~ said...

Miss Brenito:
terpaksa beli sebab mmg xde purse extra..huhu

~♥ OjaAmran ♥~ said...

Anis:
best shopping sebab we came at the right time..kalau tak tengok jelah kot..weeee!

Asmaul Husna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...