CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Love Has Tied Our Hearts Together

Daisypath Anniversary tickers

My Little Princess

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, February 14, 2012

~Saya menangis tersedu-sedu~

Naluri sorang ibu / mak / mama / mummy dan sebagainya.  Mudah sangat menangis! Tambah pulak berjauhan dengan si kecik.  Selalu kami berkepit je.  Kalau jauh pun setakat saya kat dapur, Zara dekat living hall tengok katun.  If tak pun saya dalam toilet dan Zara dalam bilik tidur. If jauh sikit lagi saya dekat tingkat bawah, Zara dekat tingkat atas.

Tapi hari ni memang kami betul-betul jauh; saya di office dan Zara di rumah! Salam hubby nak pegi kerja dah start menangis, cium baby tambah sedu-sedan. Sampai office nak nangis lagi ingat baby.

Tambah sebak lagi bila berjauhan selama lebih kurang 9 jam. Hati rindu tak tertahan.  Risau tidaklah. Alhamdulillah sebab Zara dijaga oleh Daddy dia. Pasti selamat!!! Tak payah risau takut anak dimarah, dipukul, dicubit, dibiar menangis.  Macam tu ke kalau dibiarkan dengan maid, ditinggal di taska? Serammmm..

Semangat Tun Teja masih teguh dalam diri saya, cumanya hati ni je yang semakin fragile, mudah menangis sejak bergelar "Mummy"..Gembeng? Ermmm, biarlah!!

2 comments:

Deqna said...

mula2 nak start bekerja memang berperasaan camtu oja.. takpe lama2 oklah tuh....

~♥ OjaAmran ♥~ said...

Deqna: oh, maksudnyer memang normal lah ye..hihi

Asmaul Husna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...