CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Love Has Tied Our Hearts Together

Daisypath Anniversary tickers

My Little Princess

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 11, 2011

~~ mengandung di perantauan.. teringin itu dan ini ~~

Tajuk di atas adalah merupakan satu kesedihan dan cabaran yang amat hebat ye kawan-kawan... Bukan senang mengandung di perantauan ini.  Apatah lagi di negara yang begitu asing dan berlainan sekali tekaknya dengan orang Malaysia yang mana makanannya adalah begitu pelbagai, berwarna-warni dan sungguh meriah! Memang heaven makanan orang Malaysia ni..Terbaekkkkkk!!!!!



Dan adalah malang juga bagi mereka yang duduk di perantauan ni tapi tak pandai memasak seperti aku!!! uhuk..uhukkkk..huwaaaaaa :(((( Adakah disebabkan aku puteri bongsu yang manja maka selama ini aku hanya mengharapkan mak dan kakak-kakak untuk masakkan??? Mungkin "ya" dan sesungguhnya menyesal kerana x mencedok ilmu dari mereka-mereka...Dulu asal balik kampung mesti je merengek teringin tu teringin ni and ada je orang yg tolong buatkan ataupun jalan paling senang pegi je pasar malam beli barang sehinggit dua dah kenyang..but nowwwwww??? Bak kata pepatah, "menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian x berguna"...tapi sekarang ni aku berusaha jugak buat kekuih yang teringin nak makan walaupun selepas percobaaan yang ke-3 dan ke-4 baru menjadik..




p/s:  hanya mampu melihat dan merenung sahaja kuih2 di atas ni...ntah bila baru nak pandai buat.;
"GAGAL SEKALI BUKAN BERERTI GAGAL SELAMANYA"

6 comments:

raudah @ Odah said...

poja cayunk......klu ngidam sgt ape kate ko bljr buat yg mne ko blh...untung2 mase ko blik m'sia nnt,aku pon blh tumpang rase.....dugaan tu...sbr k.....

yaNa said...

iallah..
cukup 3 thn ddk sana..
sure kak oja teror msk biler blk m'sia nnt..hi3..

bab ngidam masakan m'sia neh..
cuba ar risik2 kalu ada org m'sia kt sana yg pandai masak kak..

take care k..

Anis Rahim said...

oja..sabo la ek..nak wat camne..da rezeki oja keje kat sane..pasni, mesti oja lebih teror coz da leh masak macam2 jenis makanan.....:)

~♥ OjaAmran ♥~ said...

Odah: tengah belajar2 masak lah ni..percubaan pertama & kedua ke tong sampah je..ketiga baru menjadik..

~♥ OjaAmran ♥~ said...

Yana: saya akan terus mencuba dan mencuba dan mencuba selagi terdaya..usaha tangga kejayaan..chayokk!

kak pu3 said...

mcmana? dah terror masak tak? mesti dah terrorkan dok kat perantauan kenalah cuba belajar demi suami dan anak yang bakal dilahirkan nanti. hi hi hi. jangan susah hati wahai adikku. pasti berjaya!!!

Asmaul Husna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...